Teacher educators are the central agents to promote evidence-based practice among student teachers. The present dissertation summarizes two empirical studies that investigate teacher educators’ professional characteristics towards evidence-based practice, their current use of research evidence in teaching, and possible support solutions. Results suggest that teacher educators need to be supported in their effort to promote evidence-based practice. Findings further help to identify how to best design support services and professional development for teacher educators.
«
Teacher educators are the central agents to promote evidence-based practice among student teachers. The present dissertation summarizes two empirical studies that investigate teacher educators’ professional characteristics towards evidence-based practice, their current use of research evidence in teaching, and possible support solutions. Results suggest that teacher educators need to be supported in their effort to promote evidence-based practice. Findings further help to identify how to best de...
»
Übersetzte Kurzfassung:
Lehrerbildner*innen sind die zentralen Akteure, um evidenzbasierte Praxis bei Lehramtsstudierenden zu fördern. Die vorliegende Dissertation umfasst zwei empirische Studien zu den professionellen Merkmalen von Lehrerbildner*innen in Bezug auf evidenzbasierte Praxis, ihrer aktuellen Nutzung von Evidenz und zu einem möglichen Unterstützungsangebot. Die Ergebnisse zeigen, dass Lehrerbildner*innen für die Förderung evidenzbasierter Praxis Unterstützung benötigen und liefern Hinweise, wie Unterstützungsangebote für Lehrerbildner*innen gestaltet werden können.
«
Lehrerbildner*innen sind die zentralen Akteure, um evidenzbasierte Praxis bei Lehramtsstudierenden zu fördern. Die vorliegende Dissertation umfasst zwei empirische Studien zu den professionellen Merkmalen von Lehrerbildner*innen in Bezug auf evidenzbasierte Praxis, ihrer aktuellen Nutzung von Evidenz und zu einem möglichen Unterstützungsangebot. Die Ergebnisse zeigen, dass Lehrerbildner*innen für die Förderung evidenzbasierter Praxis Unterstützung benötigen und liefern Hinweise, wie Unterstützun...
»