Heterogeneous Computing for Advanced Driver Assistance Systems
Translated title:
Heterogenes Computing für fortschrittliche Fahrerassistenzsysteme
Author:
Wang, Xiebing
Year:
2020
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Informatik
Advisor:
Knoll, Alois (Prof. Dr. habil.)
Referee:
Knoll, Alois (Prof. Dr. habil.); Qian, Xuehai (Prof., Ph.D.); Huang, Kai (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
DAT Datenverarbeitung, Informatik
TUM classification:
DAT 260d; DAT 815d
Abstract:
This thesis applies heterogeneous computing to the design of automated driving module and real-time ADAS applications. First, this thesis proposes a high-performance and heterogeneous ECU for automated driving. Several typical ADAS applications are customized to investigate the performance and energy tradeoff in the system. Subsequently, this thesis gives a detailed performance optimization procedure and proposes a hybrid framework to predict the performance of parallel workloads. At last, this thesis gives a solution to prune the program design space in order to locate the optimal program design configurations.
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This thesis applies heterogeneous computing to the design of automated driving module and real-time ADAS applications. First, this thesis proposes a high-performance and heterogeneous ECU for automated driving. Several typical ADAS applications are customized to investigate the performance and energy tradeoff in the system. Subsequently, this thesis gives a detailed performance optimization procedure and proposes a hybrid framework to predict the performance of parallel workloads. At last, this...
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Translated abstract:
Diese Diplomarbeit wendet heterogenes Computing auf das Design von automatisierten Fahrmodulen und Echtzeit-ADAS-Anwendungen an. Zunächst wird in dieser Arbeit ein leistungsstarkes und heterogenes Steuergerät für das automatisierte Fahren vorgeschlagen. Mehrere typische ADAS-Anwendungen werden angepasst, um die Leistung und den Energiekompromiss im System zu untersuchen. Anschließend wird in dieser Arbeit ein detailliertes Verfahren zur Leistungsoptimierung beschrieben und ein Hybrid-Framework zur Vorhersage der Leistung paralleler Workloads vorgeschlagen. Zuletzt bietet diese Arbeit eine Lösung, um den Programmdesignbereich zu beschneiden, um die optimalen Programmdesignkonfigurationen zu finden.
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Diese Diplomarbeit wendet heterogenes Computing auf das Design von automatisierten Fahrmodulen und Echtzeit-ADAS-Anwendungen an. Zunächst wird in dieser Arbeit ein leistungsstarkes und heterogenes Steuergerät für das automatisierte Fahren vorgeschlagen. Mehrere typische ADAS-Anwendungen werden angepasst, um die Leistung und den Energiekompromiss im System zu untersuchen. Anschließend wird in dieser Arbeit ein detailliertes Verfahren zur Leistungsoptimierung beschrieben und ein Hybrid-Framework z...
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