User: Guest  Login
More Searchfields
Simple search
Original title:
Aggregate four-step and disaggregate agent-based modelling approaches, but what is in between?: Development of an intermediate modelling approach
Translated title:
Aggregierte vierstufige und disaggregierte agentenbasierte Modellierungsansätze, aber was liegt dazwischen? Entwicklung eines intermediären Modellierungsansatzes
Author:
Narayanan, Santhanakrishnan
Year:
2023
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM School of Engineering and Design
Advisor:
Antoniou, Constantinos (Prof. Dr.)
Referee:
Antoniou, Constantinos (Prof. Dr.); Koutsopolos, Haris (Prof., Ph.D.); Waller, Steven Travis (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
VER Technik der Verkehrsmittel
Keywords:
Intermediate transport modelling approach, Shared mobility, Extended four step model approach, Travel demand modelling, Household car-ownership, Mobility as a Service (MaaS), Car-sharing, Bike-sharing, Autonomous shuttles, Cargo bike, Cargo cycle, Public parking, Travel behaviour, Sustainable urban mobility, Sustainable Urban Freight, Purchase decision modelling, Bicycles, Mode choice, Transportation planning
Translated keywords:
Intermediärer Verkehrsmodellierungsansatz, Shared Mobility, Erweiterter vierstufiger Modellansatz, Modellierung der Verkehrsnachfrage, Pkw-Besitz der Haushalte, Mobility as a Service (MaaS), Car-Sharing, Bike-Sharing, Autonome Shuttles, Lastenrad, Lastenfahrrad, Öffentliches Parken, Reiseverhalten, Nachhaltige urbane Mobilität, Nachhaltiger urbaner Güterverkehr, Kaufentscheidungsmodellierung, Fahrräder, Verkehrsmittelwahl, Verkehrsplanung
TUM classification:
BAU 850
Abstract:
An extended 4-step modelling approach is formulated. Logit models for mode choice and household car-ownership are estimated. Besides, a multi-method demand framework for a small-scale car-sharing system is designed. Further, the car substitution potential of cargo cycles is explored by estimating models for their purchase. Finally, the developed methods are applied for a case study on Regensburg. The contributions from this dissertation can help cities to integrate shared mobility services, desi...     »
Translated abstract:
Es wird ein erweiterter 4-stufiger Modellierungsansatz formuliert. Es werden Logit-Modelle für die Verkehrsmittelwahl und den Pkw-Besitz der Haushalte geschätzt. Außerdem wird ein multimethodischer Nachfragerahmen für ein kleines Carsharing-System entworfen. Des Weiteren wird das Autoersatzpotenzial von Lastenfahrrädern durch die Schätzung von Modellen für deren Kauf untersucht. Schließlich werden die entwickelten Methoden in einer Fallstudie für Regensburg angewendet. Die Beiträge dieser Disser...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1687382
Date of submission:
27.09.2022
Oral examination:
15.03.2023
File size:
13464853 bytes
Pages:
195
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20230315-1687382-1-1
Last change:
28.04.2023
 BibTeX