Aim of this work is to define a method for determination and optimisation of thermomechanical resistance to hotspots of cone clutch and dynamic engagement behaviour of dog clutches. The described method is developed and applied to a novel and highly efficient shifting element, namely CCDC, which combines qualities of cone and dog clutches, while at the same time compensating their drawbacks with respect to multiple-disc wet clutches. Experiments show improved efficiency by at least 50 %, with a consequent reduction of CO2 emissions of about 2.5 gCO2/km in the WLTP cycle.
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Aim of this work is to define a method for determination and optimisation of thermomechanical resistance to hotspots of cone clutch and dynamic engagement behaviour of dog clutches. The described method is developed and applied to a novel and highly efficient shifting element, namely CCDC, which combines qualities of cone and dog clutches, while at the same time compensating their drawbacks with respect to multiple-disc wet clutches. Experiments show improved efficiency by at least 50 %, with a...
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Translated abstract:
Ziel dieser Arbeit ist es, eine Methode zur Identifizierung und Optimierung der thermomechanischen Stabilität von Konuskupplungen und des Eindockverhaltens von Formschlusskupplungen zu entwickeln. Die Methode wird anhand eines neuartigen Schaltelements - namentlich CCDC - entwickelt, das in der Lage ist, Vorteile von Konus- und Formschlusskupplungen zu kombinieren und gleichzeitig deren Nachteile zu kompensieren. Experimente zeigen eine Effizienzsteigerung des Schaltelements von mindestens 50 %, die eine Reduktion der Emissionen von 2,5 gCO2/km im WLTP zur Folge hat.
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Ziel dieser Arbeit ist es, eine Methode zur Identifizierung und Optimierung der thermomechanischen Stabilität von Konuskupplungen und des Eindockverhaltens von Formschlusskupplungen zu entwickeln. Die Methode wird anhand eines neuartigen Schaltelements - namentlich CCDC - entwickelt, das in der Lage ist, Vorteile von Konus- und Formschlusskupplungen zu kombinieren und gleichzeitig deren Nachteile zu kompensieren. Experimente zeigen eine Effizienzsteigerung des Schaltelements von mindestens 50 %,...
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