Täschner, J. & Holzberger, D.Elternbeteiligung als Potenzial zur Förderung des schulischen Erfolgs - eine ForschungssyntheseBildung aktuell202168-9
Chernikova, O.; Stadler, M.; Holzberger, D.; Heitzmann, N.; Seidel, T.; Fischer, F.Authenticity and Involvement in Simulation-based Learning: Insights from Medical and Teacher EducationWOG 2021: Meeting of the Scientific Research Community2021
Ziernwald, L.;Munk, S.Wie beeinflussen digitale Medien das Lernen im Unterricht?Fortbildungslehrgang an der Akademie für Lehrerfortbildung und Personalführung2021
Munk, S. & Holzberger, D. Elternbeteiligung im schulischen Kontext. Dialogveranstaltung von Wissenschaft und PraxisIBBW - Wissenschaft im Dialog2021
Mang,J.; Seidl, L.; Schiepe-Tiska, A.; Tupac-Yupanqui, A.; Ziernwald, L.; Doroganova, A.; Weis, M.; Diedrich, J.; Heine, J.; Gonzaléz Rodríguez, E.; Reiss, K.PISA 2018 SkalenhandbuchWaxmann2021
Kosel, C.;Holzberger, D.;Seidel, T.Identifying Expert and Novice Visual Scanpath Patterns and Their Relationship to Assessing Learning-Relevant Student CharacteristicsFrontiers in Education20215
Hartl. A; Holzberger, D.Identifikation von Motivationsprofilen. Eine Übergangsanalyse von der Lehrerausbildung in den BerufISLS 2021: Reflecting the Past and Embracing the FutureThe Annual Meeting of the International Society of the Learning Sciences (ISLS)2021
Chernikova, O.; Stadler, M.; Heitzmann, N.; Melev, I.; Holzberger, D.; Seidel, T.; Fischer, F.Simulation-Based Learning in Higher Education: A Meta-Analysis on Adapting Instructional SupportdigiGEBF 2021Digitales Konferenzjahr der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF)2021
Täschner, J.;Holzberger, D.;Dicke, T.Promoting Teacher Self-Efficacy. A systematic review and meta-analysis on intervention studiesJURE 20212021
Täschner, J.;Holzberger, D.;Dicke, T.Promoting Teacher Self-Efficacy. A meta-analysis on intervention studiesCIDER-LERN Conference 20212021