User: Guest  Login
Original title:
Temperature effects in automotive polymer electrolyte membrane fuel cells
Translated title:
Temperatureffekte in automobilen Polymer Elektrolytmembran-Brennstoffzellen
Author:
Sabawa, Jarek Peter
Year:
2021
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Physik
Advisor:
Bandarenka, Aliaksandr S. (Prof. Dr.)
Referee:
Bandarenka, Aliaksandr S. (Prof. Dr.); van Veen, Andre C. (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
PHY Physik
Keywords:
PEMFC, low temperatures, EIS, impedance, degradation
Translated keywords:
PEMFC, niedrige Temperaturen, EIS, Impedanz, Degradation
TUM classification:
PHY 000
Abstract:
This thesis is divided into two main parts: In the first part, a new methodology for temperature control of PEMFC single cells is presented. The second part of the thesis deals, on the one hand, with the possibility of temperature determination using the cell impedance and, on the other hand, with the degradation mechanisms of PEMFC single cells (50 cm² and 285 cm²) at low temperatures.
Translated abstract:
Diese Arbeit gliedert sich in zwei Hauptteile: Im ersten Teil wird eine neue Methodik zur Temperaturkontrolle von PEMFC-Einzelzellen vorgestellt. Der zweite Teil der Arbeit beschäftigt sich zum einen mit der Möglichkeit der Temperaturbestimmung über die Zellimpedanz und zum anderen mit den Degradationsmechanismen von PEMFC-Einzelzellen (50 cm² und 285 cm²) bei tiefen Temperaturen.
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1611430
Date of submission:
25.05.2021
Oral examination:
15.09.2021
File size:
9370665 bytes
Pages:
185
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20210915-1611430-1-8
Last change:
22.09.2021
 BibTeX