Seidel, Tina;Stürmer, Kathleen;Blomberg, Geraldine;Kobarg, Mareike;Schwindt, KatharinaTeacher learning from analysis of videotaped classroom situations: Does it make a difference whether teachers observe their own teaching or that of others?Teaching and Teacher Education2011272feb259-267
Blomberg, Geraldine;Stürmer, Kathleen;Seidel, TinaHow pre-service teachers observe teaching on video: Effects of viewers' teaching subjects and the subject of the videoTeaching and Teacher Education20112771131-1140
Seidel, T.;Hoppert, A.Merkmale von Lehre an der Hochschule. Ergebnisse zur Gestaltung von Hochschulseminaren mittels VideoanalysenUnterrichtswissenschaft20112154-172
Prenzel, M.;Reiss, K.;Seidel, T.Lehrerbildung an der TUM School of EducationErziehungswissenschaft20112247-56
Kobarg, M.;Thoma, G.-B.;Dalehefte, I. M.;Seidel, T.;Prenzel, M.Lernwirksame Unterrichtsbedingungen in der Unterrichtsplanung berücksichtigen46-58Jahrbuch für Allgemeine Didaktik – 2011al., K. Zierer etSchneider2011
Kobarg, M.;Prenzel, M.;Seidel, T.;Walker, M.;McCrae, B.;Cresswell, J.;Wittwer, J.An international comparison of Science teaching and learning -- Further results from PISA 2006Waxmann2011
Johannes, C.;Fendler, J.;Hoppert, A.;Seidel, T.Projekt LehreLernen (2008 - 2010): Dokumentation der ErhebungsinstrumenteMonsenstein und Vannerdat2011
Jahn, G.;Prenzel, M.;Stürmer, K.;Seidel, T.Varianten einer computergestützten Erhebung von Lehrerkompetenzen: Untersuchungen zu Anwendungen der Tools ObserverUnterrichtswissenschaft20112136-153
Gröschner, A.Innovation als Lernaufgabe. Eine quantitativ-qualitative Untersuchung zur Erfassung und Förderung von Innovationskompetenz in der LehrerausbildungWaxmann2011
Blomberg, G.;Seidel, T.;Prenzel, M.Neue Entwicklungen in der Erfassung pädagogisch-psychologischer Kompetenzen von LehrpersonenUnterrichtswissenschaft201198-101