Benutzer: Gast  Login
Sortieren nach:
und:
Mehr ...

Torbeyns, J.;Obersteiner, A.;Verschaffel, L.
Number sense in early and elementary mathematics education
Yearbook of the Department of Early Childhood Studies. A Journal of Research in Education and Training
2012
5
60-75

Mehr ...

von Kotzebue, L.; Nerdel, C.
Über welches Professionswissen zum Umgang mit Diagrammen verfügen (angehende) Biologielehrkräfte?
14. Frühjahrsschule der Fachsektion Biologiedidaktik im VBIO
2012

Mehr ...

von Kotzebue, L.; Nerdel, C.
Biology Teachers’ Professional Knowledge of Diagrams
106-108
Staging Knowledge and Experience: How to take advantage of representational Technologies in Education and Training?
EARLI Special Interest Group on Comprehension of Text and Graphics Meeting
2012

Mehr ...

Nitz, S.; Nerdel, C.; Prechtl, H.
Entwicklung eines Erhebungsinstruments zur Erfassung der Verwendung von Fachsprache im Biologieunterricht
Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften
2012
18
117-139

Mehr ...

Beck, C.; Nerdel, C.
Komplexität, Fachsprache, Aufgabenkontext – Schwierigkeitsgenerierende Merkmale bei Biologieaufgaben
15. Internationale Frühjahrsschule der Fachsektion Biologiedidaktik (FDdB) im VBIO
2012

Mehr ...

Achter, M.; Feundl, B.; Gunzenheimer, G.; Haberl, H.; Mulzer, J.; Islinger, N.
Anschauliche Experimente für den modernen Chemieunterricht
Akademie für Lehrerfortbildung und Personalführung
2012

Mehr ...

Mühling, A.;Hubwieser, P.
Towards software-supported large scale assessment of knowledge development
Proceedings of the 12th Koli Calling International Conference on Computing Education Research - Koli Calling '12
ACM Press
2012

Mehr ...

Johannes, Christine;Seidel, Tina
Professionalisierung von Hochschullehrenden
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft
2012
15
2
233-251

Mehr ...

Hubwieser, P.
Computer Science Education in Secondary Schools -- The Introduction of a New Compulsory Subject
ACM Transactions on Computing Education
2012
12
4
1-41

Mehr ...

Giannakos, M. N.;Hubwieser, P.;Chrisochoides, N.
Students' perceptions of the differences between ICT and programming courses
Proceedings of the 12th Koli Calling International Conference on Computing Education Research - Koli Calling '12
ACM Press
2012