User: Guest  Login
Original title:
"Don't Act Like a Teacher" - How Science YouTubers become Experts 
Translated title:
"Don't Act Like a Teacher" - Wie Wissen(schafts) YouTuber*innen zu Expert*innen werden 
Year:
2021 
Document type:
Dissertation 
Institution:
TUM School of Governance 
Advisor:
Passoth, Jan-Hendrik (Priv.-Doz. Dr.) 
Referee:
Passoth, Jan-Hendrik (Priv.-Doz. Dr.); Maasen; Sabine (Prof. Dr.); Bucchi, Massimiano (Prof. Dr.) 
Language:
en 
Subject group:
SOZ Soziologie 
Keywords:
science communication; YouTube; social media; expertise; platform studies 
Translated keywords:
Wissenschaftskommunikation; YouTube; soziale Medien; Expertise; Plattformstudien 
TUM classification:
TEC 006d 
Abstract:
This thesis examines the extent to which expertise of science YouTubers is negotiated. Using a mixed-method approach, it was shown that the expertise of science YouTubers is negotiated between users, producers and algorithms. Knowledge shared through experiences and in networks of the platform's actors as well as the attribution of expertise by the users play a role. The latter is based on coherent narratives regarding content, channel brand and the channel community. The results of this thesis...    »
 
Translated abstract:
Diese Arbeit untersucht mittels eines mixed-method Ansatzes inwiefern die Expertise von Wissen(schafts) YouTuber*innen zwischen Nutzer*innen, Produzent*innen und Algorithmen verhandelt wird. Es konnte gezeigt werden, dass dabei sowohl das durch Erfahrungen sowie in Netzwerken geteilte Wissen als auch die Zuschreibung von Expertise durch die Nutzer*innen eine Rolle spielt. Letztere wird entlang kohärenter Narrative bezüglich der Inhalte, der Kanalmarke und der Kanalcommunity konstruiert. Die Erge...    »
 
Oral examination:
15.02.2021 
File size:
2261620 bytes 
Pages:
170 
Last change:
29.03.2021