User: Guest  Login
Title:

Measuring computer science pedagogical content knowledge: An exploratory analysis of teaching vignettes to measure teacher knowledge

Author(s):
Yadav, Aman; Berges, Marc; Sands, Phil; Good, Jon
Editor:
Vahrenhold, Jan; Barendsen, Erik
Book / Congress title:
Proceedings of the 11th Workshop in Primary and Secondary Computing Education
Congress (additional information):
Die exemplarische Messung von Pedagogical Content Knowledge mit Hilfe von Textvignetten zusammen mit der Arbeitsgruppe von Herrn Prof. Aman Yadav liefert einen wichtigen Grundbaustein meiner aktuellen und zukünftigen Erforschung von Lehrkompetenzen für den Programmierunterricht. Vor allem der Einsatz von Vignetten und die vorgestellte qualitative Analyse haben insbesondere methodische Fortschritte gebracht.
Publisher:
ACM Press
Publisher address:
New York, New York, USA
Year:
2016
Pages:
92--95
Print-ISBN:
9781450342230
Fulltext / DOI:
doi:10.1145/2978249.2978264
 BibTeX