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Titel:

Shape Adaptive Technology for Aircraft Engine Nacelle Inlets

Dokumenttyp:
Konferenzbeitrag
Art des Konferenzbeitrags:
Textbeitrag / Aufsatz
Autor(en):
Kling, U.; Seitz, A.; Bijewitz, J.; Hermanutz, A.; da Rocha-Schmidt, L.; Scarpa, F.; Majic, F.; Efraimsson, G.; O´Reilly, C.J.
Abstract:
The ambitious emission reduction goals defined by the Advisory Council for Aviation and Innovation in Europe (ACARE), demand new technologies enabling ways to significantly improve aircraft performance. In the European Commission funded low Technology Readiness Level (TRL) project “Morphing Enabling Technologies for Propulsion System Nacelles” (MorphElle) conducted between October 2013 and November 2015, an initial investigation took place to modify the inlet of an Ultra-High Bypass Ratio turbof...     »
Stichworte:
Shape Adaptive Technology; Aircraft Engine Nacelle Inlets
Dewey-Dezimalklassifikation:
620 Ingenieurwissenschaften
Kongress- / Buchtitel:
Aircraft Structural Design Conference [5th.]
Ausrichter der Konferenz:
RAES
Datum der Konferenz:
4.10.2016
Jahr:
2016
Reviewed:
ja
Sprache:
en
Erscheinungsform:
Print
TUM Einrichtung:
Lehrstuhl für Leichtbau
Format:
Text
 BibTeX