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Original title:
Handelskettenwahl im deutschen Lebensmitteleinzelhandel
Translated title:
Store choice in the German food retailing
Author:
Olearius, Götz
Year:
2016
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften
Advisor:
Roosen, Jutta (Prof., Ph.D.)
Referee:
Roosen, Jutta (Prof., Ph.D.); Loy, Jens-Peter (Prof. Dr.)
Language:
de
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften
Keywords:
Geschäftsloyalität, Handelskettenwahl, Einkaufsverhalten, Lebensmitteleinzelhandel
Translated keywords:
store loyalty, purchasing behavior of consumers
TUM classification:
LAN 051d; OEK 740d
Abstract:
In der Arbeit wird eine exakte Analyse der Handelskettenwahl und Handelskettenloyalität von Konsumenten im deutschen LEH präsentiert. Hierzu wird ein Scannerdatensatz auf Haushaltsebene untersucht. Die Ursachen, warum Kunden Handelsketten wechseln oder warum sie wiederholend in der gleichen Handelskette einkaufen, werden charakterisiert, quantifiziert und erklärt. Es zeigt sich, dass eine durchaus hohe Loyalität zur Haupteinkaufsstätte vorhanden ist. Die Modelle der empirischen Analyse geben Auf...     »
Translated abstract:
In this dissertation a precise analysis of store choice and store loyalty of consumers in the German food retailing is presented. For this purpose a panel data analysis on household level is performed. The reasons for switching the retail chain or for loyal purchasing behavior are characterized, quantified and explained. Results indicate that consumers are quiet loyal to their first store. The results of the empiric models give an insight into the factors that determine the purchasing behavior o...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1275893
Date of submission:
04.09.2015
Oral examination:
28.01.2016
File size:
36056125 bytes
Pages:
203
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20160128-1275893-1-6
Last change:
15.02.2016
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