Auswirkungen des teil- und hochautomatisierten Fahrens auf die Kapazität der Fernstraßeninfrastruktur
2017
Mikroskopische Simulation von automatisierten Fahrzeugen zur Ermittlung der Wirkungen auf die Kapazität von Autobahnen
Straßenverkehrstechnik
2017
831-838
Hartmann, M; Motamedidehkordi, M.; Krause, S.; Hoffmann, S.; Vortisch, P; Busch, F.
Impact of Automated Vehicles on Capacity of the German Freeway Network
2017
Implications of Automated Vehicles on Freeway Safety and Operations
ITS World Congress 2017
2017
Überwachtes maschinelles Lernen zur Imitation des menschlichen Fahrverhaltens für automatisierte Fahrzeuge
8. Tagung Fahrerassistenz: Einführung hochautomatisiertes Fahren
2017
Estimating Emissions Based on the Integration of Microscopic Traffic Simulation and Vehicle Dynamics Model
International Journal of Sustainable Transportation
2017
Estimation of Traversal Speed on Multi-lane Urban Arterial Under Non-recurring Congestion
5th IEEE International Conference on MODELS AND TECHNOLOGIES FOR INTELLIGENT TRANSPORTATION SYSTEMS
2017
Modeling Tactical Lane-change Behavior for Automated Vehicles: A Supervised Machine Learning Approach
5th IEEE International Conference on MODELS AND TECHNOLOGIES FOR INTELLIGENT TRANSPORTATION SYSTEMS
2017
Impacts of Automated Vehicles on Operational and Safety Performance of Freeway Traffic Flow
Transportation Research Board 96th Annual Meeting
2017
Mikroskopische Simulation von teil- und hoch-automatisierten Fahrzeugen zur Ermittlung der Wirkungen auf die Kapazität der Fernstraßen-infrastruktur
Heureka '17, Optimierung in Verkehr und Transport
FGSV Verlag
2017