User: Guest  Login
Original title:
Unterschiede in den zerebralen Aktivierungsmustern während einer Lernaufgabe bei Patienten mit amnestischer leichter kognitiver Störung (a-LKS) im Vergleich zu gesunden Kontrollen untersucht mittels fMRT
Translated title:
Differences in the cerebral activation patterns during encoding between patients with amnestic mild cognitive impairment and healthy controlls examined with fMRI
Author:
Patrikova, Ivayla Valentinova
Year:
2015
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Medizin
Advisor:
Kurz, Alexander (Prof. Dr.)
Referee:
Kurz, Alexander (Prof. Dr.); Zimmer, Claus (Prof. Dr.)
Language:
de
Subject group:
MED Medizin
TUM classification:
MED 600d; PSY 750d
Abstract:
Die a-LKS ist ein Zustand beeinträchtigter Kognition mit Defiziten v.a. des episodischen Gedächtnisses und hat eine hohe Progressionsrate zur Alzheimer Demenz. Zur Untersuchung der neuronalen Korrelate veränderten Einprägens bei Patienten mit a-LKS untersuchten wir eine Patienten- und eine Kontrollgruppe anhand standardisierter Lernaufgaben mittels fMRT. Wir konnten zeigen, dass i.R. von Enkodierungsaufgaben beide Gruppen größtenteils gleiche Gehirnareale aktivieren. Unterschiede zwischen den Gr...     »
Translated abstract:
The a-MCI is a state of impaired cognition with deficits mainly of the episodic memory and has a high progression rate to Alzheimer dementia.To search for the neuronal correlates of impaired encoding in patients with a-MCI we examined a group of patients and a group of healthy controls during a standardized experiment of encoding with fMRI. We showed that both groups activate mainly the same brain areas. Differences between the groups in extension and amplitude of cerebral activation could not b...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1231210
Date of submission:
01.10.2014
Oral examination:
26.11.2015
File size:
1256905 bytes
Pages:
85
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20151126-1231210-1-8
Last change:
22.01.2016
 BibTeX