Automated three-dimensional electron microscopy data acquisition for high-throughput applications of frozen hydrated biological samples
Automatisierte dreidimensionale elektronenmikroskopische Datenakquisition für Hochdurchsatz-Anwendungen von eiseingebetteten Proben
Korinek, Andreas
Fakultät für Chemie
Baumeister, Wolfgang (Prof. Dr.)
Weinkauf, Sevil (Prof. Dr.)
BIO Biowissenschaften; CHE Chemie
electron microscopy, automation, frozen-hydrated samples, software, single-particle acquisition, tomography
Elektronenmikroskopie, Automation, eiseingebettete Proben, Software, Einzelpartikelakquisition, Tomographie
Investigations of frozen-hydrated biological samples using the transmission electron microscope is a challenging task. In cell and structural biology large data sets of consistent quality are required. To record the necessary amount of micrographs in an efficient and timely manner, automated procedures are essential to control the electron microscope. The aim of this work was the development of a software package that enables the user to acquire micrographs of frozen-hydrated biological samples...     »