Original title:
Photoluminescence Studies of Silsesquioxanes (SiO1.5)nRn and Some Selected Organosilicon Compounds
Translated title:
Photolumineszenz Untersuchungen an Silsesquioxanes (SiO1.5)nRn und einigen ausgewählten organosilikonischen Komponenten
Author:
Cai, Jun
Faculty/School:
Fakultät für Chemie
Advisor:
Domcke, Wolfgang (Prof. Dr.)
Referee:
Veprek, Stan (Prof. Dr. Dr. h.c.); Schmidbaur, Hubert (Prof. Dr.)
Format:
Subject group:
CHE Chemie
Keywords:
Silsesquioxane; Photoluminescence; organosilicon compounds
Translated keywords:
Silsesquioxane; Photolumineszenz; organosilikonische Komponenten
Controlled terms:
Silsesquioxane; Photolumineszenz
TUM classification:
CHE 634d; CHE 243d; CHE 365d
Silsesquioxanes (SiO1.5)nRn form an important class of organosilicon compounds. Systematic studies its Photoluminescence (PL) property will be of great help in understanding its PL mechanism. In this work, the PL spectra of MnTn with cage size of 6, 8, 10 and 12 and with trimethylsiloxy [(CH3)3SiO] group as ligands, octa-silsesquioxane (SiO1.5)8R8 with mono alkyl ligands with 1 to 10 carbon atoms and hydrogen ligands will be extensively investigated in n-hexane solution. Some selected branched o...     »