Masterarbeit
Titel:
A Study on Portfolio Optimization with ESG Scores
Eine Studie zur Portfolio-Optimierung mit ESG-Bewertungen
In this thesis we study the Markowitz portfolio optimization problem extended with the ESG rating as an index to reflect the sustainable investing, in addition to classi[1]cal Markowitz problems where only the mean and variance of the portfolio are consid[1]ered. Sustainable investing or ESG investing considers not only the financial benefits, but also takes into account the sustainability and social responsibility criteria in three areas: Environment, Social and Governance. Optimizing the portf...     »
übersetzter Abstract:
In dieser Arbeit untersuchen wir das Markowitz-Portfolio-Optimierungsproblem, das um das ESG-Rating als Index erweitert wurde, um nachhaltiges Investieren widerzuspiegeln, zus¨atzlich zu klassischen Markowitz-Problemen, bei denen nur der Mittelwert und die Varianz des Portfolios ber¨ucksichtigt werden. Nachhaltiges Investieren oder ESG-Investieren ber¨ucksichtigt nicht nur die finanziellen Vorteile, sondern auch die Nachhaltigkeits- und sozialen Verantwortungskriterien in drei Bereichen: Umw...     »
Aufgabensteller:
Prof. Dr. Rudi Zagst