Masterarbeit
Kimberly Konrad
Titel:
Statistical Methods for the Automatization of Basic Loss Model Calibration
In this thesis we provide a method to detect trends and change points in the loss triangles of basic loss portfolios in order to ensure an appropriate assessment of the claims reserve and the premium risk and reserve risk based on these data. The adequate determination of these key financial figures is one of the most important issues of an insurance company and if such structural changes are disregarded that may distort the results. We develop an approach build upon the theory of linear models...     »
übersetzter Abstract:
In dieser Arbeit liefern wir eine Methode Trends und Change Points in den Schadendreiecken von Basisschadenportfolios zu erkennen, um eine angemessene Bewertung der Schadenrückstellung und des Prämien- und Reserverisikos auf der Grundlage dieser Daten zu gewährleisten. Die adäquate Bestimmung dieser Finanzkennzahlen ist eines der wichtigsten Themen eines Versicherungsunternehmens und werden solche strukturellen Veränderungen nicht berücksichtigt, kann das die Ergebnisse verzerren. Wir entwickeln...     »
MAT Mathematik
DDC: