Towards Data-driven Dependability Assurance for Softwarized Industrial Networks
Datengestützte Zuverlässigkeitssicherung softwarebasierter industrieller Netze
Vizarreta Paz, Petra
Fakultät für Elektrotechnik und Informationstechnik
Mas Machuca, Carmen (Priv.-Doz. Dr. habil.)
Mas Machuca, Carmen (Priv.-Doz. Dr. habil.); Trivedi, Kishor (Prof.)
ELT Elektrotechnik
Industry 4.0, softwarized networks, SDN, NFV, dependability;
Industrie 4.0, Softwarebasierte Netzarchitekturen, SDN, NFV, Zuverlässigkeit
ELT 620d
Industry 4.0 promotes the concepts of "industrial internet and digital factory", which requires the transformation of legacy industrial networks. Softwarized network architectures can aid this transition by providing a fine grained network traffic control and high degree of programmability, as demonstrated in the first field trials. Three dependability assurance frameworks proposed in this thesis are the first step towards the robust quality assurance for softwarized industrial networks.
Industrie 4.0 fördert Konzepte zu "industriellem Internet und digitaler Fabrik", die eine Transformation von Industrienetzen erfordern. Softwarebasierte Netzarchitekturen können diesen Übergang unterstützen, indem sie eine fein abgestimmte Netzverkehrskontrolle und ein hohes Maß an Programmierbarkeit bieten, wie in ersten Feldversuchen gezeigt wurde. Drei in dieser Arbeit vorgeschlagene Frameworks zur Gewährleistung der Zuverlässigkeit sind der erste Schritt in Richtung einer soliden Qualitätssi...     »
18.06.2019
09.10.2019