Masterarbeit
Fraga Esparza, Pablo Isaac
Titel:
Rearrangement Algorithm
The Rearrangement Algorithm (RA in short) is an algorithm that has been introduced in Puccetti and Rüschendorf (2012a). It computes numerically sharp lower and upper bounds on the distribution of a function of d dependent random variables having fixed marginal distributions. In this work, we focus on the sum as an aggregation function and the Value-at-Risk as a risk measure (VaR in short), since it is still the industry and regulatory standard for the calculation of risk capital in banking and i...     »
übersetzter Abstract:
Der Rearrangement Algorithm (RA) ist ein Algorithmus, der in Puccetti und Rüschendorf (2012a) eingeführt wurde. Er berechnet numerisch präzise untere und obere Schranken für die Verteilung einer Funktion von d-abhängigen Zufallsvariablen mit festgehaltenen Randverteilungen. In dieser Arbeit konzentrieren wir uns auf die Summe als Aggregationsfunktion und den Value- at-Risk (VaR) als Risikomaß, da es nach wie vor der Branchen- und Regulierungsstandard für die Berechnung von Risikokapital in Banke...     »
Rearrangement Algorithm, Adaptive Rearrangement Algorithm, Block Rearrangement Algorithm (with Variance Equalization), (Adapted) Extended Rearrangement Algorithm
Aufgabensteller:
Prof. Dr. Matthias Scherer