Masterarbeit
Brummer, Ludwig
Titel:
Liability Driven Investment Strategies
Liability Driven Investment (LDI) strategies are widely used among pension funds and insurance companies nowadays due to the severe funding issues inflicted on their portfolios during the last two financial crises. Unlike standard investment strategies, LDI strategies take an investor’s liabilities into account in the portfolio optimization routines. Their aim is to hedge the movements of the liability as much as necessary while generating as much return as possible. The thesis employs a simple...     »
übersetzter Abstract:
Vor dem Hintergrund der vergangenen Finanzkrisen und der dadurch begründeten finanziellen Schieflage vieler Pensionsfonds gewinnen sogenannte Liability Driven Investmentstrategien (LDI) immer mehr an Bedeutung. Im Gegensatz zu klassischen Portfoliooptimierungsmethoden beziehen diese die Verbindlichkeiten des Investors explizit mit ein. Ziel ist es, sich soweit wie möglich gegen Verluste aus den Verbindlichkeiten abzusichern und zugleich den erwarteten Gewinn des Portfolios zu maximieren. Die vo...     »
Aufgabensteller:
Prof. Dr. Rudi Zagst