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Original title:
A New Approach to Assess and Optimize the Frontal Crash Compatibility of Vehicle Structures 
Original subtitle:
with Focus on the European Fleet of Passenger Cars 
Translated title:
Eine neue Methode zur Auswertungung und Optimierung der frontalen Crash-Kompatibilität von Fahrzeugstrukturen 
Translated subtitle:
mit Fokus auf die europäischen Personenkraftwagen 
Year:
2017 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Maschinenwesen 
Advisor:
Lienkamp, Markus (Prof. Dr.) 
Referee:
Lienkamp, Markus (Prof. Dr.); Duddeck, Fabian (Prof. Dr. habil.) 
Language:
en 
Subject group:
VER Technik der Verkehrsmittel 
Keywords:
Crash Compatibility, Assessment, Vehicle Safety, Frontal Impact, Optimization 
Translated keywords:
Crash-Kompatibilität, Auswertung, Fahrzeugsicherheit, Frontaufprall, Optimierung 
TUM classification:
VER 020d 
Abstract:
Car-to-car compatibility is a key factor in reducing the number of injuries and road fatalities. However, there exists no comprehensive assessment approach for the crash compatibility of passenger cars. The aim of this work is to develop an approach to assess and optimize the frontal crash compatibility of vehicle structures. A fundamental definition model for crash compatibility is presented, and a new assessment approach is developed and validated with simulation results. 
Translated abstract:
Crash-Kompatibilität ist ein Schlüsselfaktor bei der Verringerung der Verletzungen und Verkehrstoten. Es gibt noch keine umfassende Auswertungsmethode für die Crash-Kompatibilität. Ziel dieser Arbeit ist es, eine Methode zur Auswertung und Optimierung der frontalen Crash-Kompatibilität von Fahrzeugstrukturen zu entwickeln. Hierbei wird ein grundlegendes Definitionsmodell für die Crash-Kompatibilität präsentiert, eine neue Auswertungsmethode entwickelt und mittels Simulationen validiert. 
Oral examination:
19.10.2017 
File size:
7945477 bytes 
Pages:
169 
Last change:
13.11.2017