User: Guest  Login
Original title:
The influence of track quality to the performance of vehicle-track interaction
Translated title:
Einfluss der Gleisqualität auf die Fahrzeug-Fahrweg Interaktion
Author:
Liu, Duo
Year:
2015
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Ingenieurfakultät Bau Geo Umwelt
Advisor:
Freudenstein, Stephan (Prof. Dr.)
Referee:
Freudenstein, Stephan (Prof. Dr.); Martin, Ullrich (Prof. Dr.); Veit, Peter (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
BAU Bauingenieurwesen, Vermessungswesen; VER Technik der Verkehrsmittel
Keywords:
Vehicle-track interaction, FEM, Multi-Body-Simulation, Energy Spectral Density
Translated keywords:
Fahrzeug-Fahrweg Interaktion, FEM, Mehr-Körper-Simulation, spektrale Energiedichteverteilung
TUM classification:
BAU 750d; BAU 800d; BAU 850d
Abstract:
The research presented in this dissertation has practically and numerically analyzed the influence of track quality parameters including track geometry, track stiffness and damping to the performance of vehicle-track interaction by online data from field measurement and co-simulation models of Finite-Element-Method (FEM) and Multi-Body-Simulation (MBS). An innovative track quality evaluation method is introduced with the help of Energy Spectral Density (ESD) distribution of the simulated dynamic...     »
Translated abstract:
In der vorliegenden Arbeit wurde praktisch und numerisch der Einfluss der Gleisqualität, welche Gleislage, Gleissteifigkeit und -dämpfung umfasst, auf die Fahrzeug-Fahrweg-Interaktion untersucht. Es wurden Feldmessungen und Co-Simulationen mittels der FE-Methode und der Mehr-Körper-Simulation (MKS) durchgeführt. Eine innovative Methodik zur Bewertung der Gleisqualität wurde entwickelt, wobei die spektrale Energiedichteverteilung (ESD) einer simulierten, dynamischen Radlast verwendet wird.
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1245397
Date of submission:
07.04.2015
Oral examination:
20.10.2015
File size:
9684159 bytes
Pages:
186
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20151020-1245397-1-9
Last change:
25.11.2015
 BibTeX