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Original title:
Promoting physical activity in girls by a theory-based intervention in physical education
Original subtitle:
Evaluation of the CReActivity study
Translated title:
Die Förderung von körperlicher Aktivität von Mädchen durch eine theoriegeleitete Intervention im Sportunterricht
Translated subtitle:
Evaluation der CReActivity Studie
Author:
Sturm, David Joseph
Year:
2021
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Sport- und Gesundheitswissenschaften
Advisor:
Demetriou, Yolanda (Prof. Dr.)
Referee:
Demetriou, Yolanda (Prof. Dr.); Salmon, Jo (Prof., Ph.D.)
Language:
en
Subject group:
SPO Sport
TUM classification:
SPO 610
Abstract:
The promotion of physical activity of female students is a complex task. The CReActivity intervention aims to change girls’ daily physical activity by a need-supportive teaching style in physical education. This thesis aims to evaluate the quality of implementation and the intervention effects using a mixed method evaluation.
Translated abstract:
Die Förderung von körperlicher Aktivität von Schülerinnen ist eine komplexe Aufgabe. Durch ein schülerorientiertes Lehrverhalten im Sportunterricht, das die psychologischen Bedürfnisse nach Autonomie, Kompetenzerleben und sozialer Eingebundenheit befriedigt, soll die CReActivity Intervention das tägliche Aktivitätsverhalten von Schülerinnen fördern. Diese Dissertation zielt darauf ab, durch eine „mixed methods“ Evaluation die Implementierungsqualität und die Interventionseffekte zu bewerten.
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1596065
Date of submission:
01.03.2021
Oral examination:
28.07.2021
File size:
2410589 bytes
Pages:
121
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20210728-1596065-1-0
Last change:
02.09.2021
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