User: Guest  Login
Original title:
Handling Non-Motorized Trips in Macroscopic Travel Demand Models
Original subtitle:
Calculating Intrazonal Impedances and Identifying an Appropriate Level of Spatial Resolution
Translated title:
Behandlung von nicht-motorisierten Wege in makroskopischen Verkehrsnachfragemodellen
Translated subtitle:
Berechnung von intrazonalen Widerständen und Definition einer geeigneten räumlichen Auflösung
Author:
Okrah, Matthew Bediako
Year:
2017
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Ingenieurfakultät Bau Geo Umwelt
Advisor:
Wulfhorst, Gebhard (Prof. Dr.)
Referee:
Wulfhorst, Gebhard (Prof. Dr.); Friedrich, Markus (Prof. Dr.); Moeckel, Rolf (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
BAU Bauingenieurwesen, Vermessungswesen
Keywords:
Bicycle trips, Pedestrian trips, Intrazonal trips, Four-step model, Transport analysis zones
Translated keywords:
Radverkehr, Fußverkehr, Intrazonale Wege, Vier-Stufen-Modell, Vekehrszellen
TUM classification:
RPL 860d; RPL 641d
Abstract:
Non-motorized trips are generally short trips, and in macroscopic models, many of them end up in the same transport analysis zones from which they originate. Since the spatial aggregation nature of these models makes it difficult to model intrazonal trips, the treatment of non-motorized trips in such models is limited. Non-motorized trips can however not be neglected in urban transport analyses considering the high share of walking and cycling in urban areas, and their importance for sustainable...     »
Translated abstract:
Wege mit nicht-motorisierten Verkehrsmitteln sind im Allgemeinen kurz, wodurch in makroskopischen Modellen viele dieser Wege innerhalb derselben Zone beginnen und enden. Die räumliche Aggregation dieser Modelle erschwert es, intrazonale Wege zu modellieren und daher sind die Möglichkeiten limitiert, nicht-motorisierte Wege abzubilden. Vor dem Hintergrund des hohen Anteils von Fuß und Fahrrad im städtischen Bereich sowie deren Bedeutung für nachhaltige Mobilität dürfen diese Wege jedoch nicht ver...     »
Series:
Chair of Urban Structure and Transport Planning: Schriftenreihe
Series volume:
4
ISBN:
978-3-9814676-6-6
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1328913
Date of submission:
27.10.2016
Oral examination:
27.01.2017
File size:
5547819 bytes
Pages:
178
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20170127-1328913-1-2
Last change:
05.04.2017
 BibTeX