User: Guest  Login
Original title:
Sparking ideas: Empirical insights and new directions for performance management in knowledge-intensive settings
Translated title:
Zündende Ideen fördern: Empirische Erkenntnisse und Trends für das Leistungsmanagement in wissensintensiven Bereichen
Author:
Ringelhan, Stefanie
Year:
2015
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften
Advisor:
Wollersheim, Jutta (Dr.)
Referee:
Wollersheim, Jutta (Dr.); Mohnen, Alwine (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften
Keywords:
Performance measurement, performance management, knowledge-intensive settings
Translated keywords:
Leistungsmessung, Leistungsmanagement, wissensintensive Bereiche
TUM classification:
WIR 540d; WIR 550d
Abstract:
This dissertation analyzes the measurement and management of performance in knowledge-intensive settings. The empirical findings indicate that improvements in performance measurement are possible and needed and show that performance management needs to be adjusted to embrace the complex nature of performance in knowledge-intensive settings. On the basis of the findings, the thesis derives theoretical and practical implications and offers future research avenues.
Translated abstract:
Diese Dissertation untersucht die Messung und das Management von Leistung in wissensintensiven Bereichen. Die empirischen Ergebnisse weisen darauf hin, dass Verbesserungen der Leistungsmessung möglich und notwendig sind, und eine Anpassung des Leistungsmanagements erforderlich ist, um der Komplexität von Leistung in wissensintensiven Bereichen gerecht zu werden. Auf Grundlage der Erkenntnisse leitet die Dissertation theoretische und praktische Implikationen ab und zeigt zukünftige Forschungsrich...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1278995
Date of submission:
15.10.2015
Oral examination:
22.12.2015
File size:
763006 bytes
Pages:
59
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20151222-1278995-1-8
Last change:
01.03.2016
 BibTeX