User: Guest  Login
Original title:
Interaktionsplattformen und Kundenintegration in Industriegütermärkten
Original subtitle:
Akzeptanzfaktoren, Wettbewerbsvorteile und Kundennutzen am Beispiel des Maschinen- und Anlagenbaus
Translated title:
Interaction Platforms for Customer Integration in Industrial Markets
Translated subtitle:
Competitive Advantages, Customer Benefits, and Acceptance (using the example of the Mechanical Engineering Industries)
Author:
Ihlenburg, Ditmar
Year:
2010
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften
Advisor:
Prof. Dr. Dr. h.c. Ralf Reichwald
Language:
de
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften
TUM classification:
WIR 820d ; WIR 810d ; MAS 005d
Abstract:
Gegenstand der empirischen Untersuchung sind die Gestaltungsanforderungen an internetbasierte Interaktionsplattformen, die in Industriegütermärkten die Kundenintegration unterstützen. Ein theoriegeleiteter Bezugsrahmen bildet die Basis für ein Propositionen-Raster sowie für den methodischen Ansatz der empirischen Untersuchungen. Aus dem empirischen Befund wird das Anforderungsprofil für eine Interaktionsplattform abgeleitet. Das so entwickelte Modell einer Plattform wird prototypisch umgesetzt u...     »
Translated abstract:
The empirical study focuses on the design requirements for internet-based interaction platforms, supporting the customer integration in mechanical engineering industries. Based on state of the art research, a theoretical framework results in a set of propositions, that can be verified by quantitative and qualitative research methods. A requirement profile is extracted from the empirically validated results. The profile is implemented and evaluated as a prototype, resulting in critical factors fo...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=981332
Controlled terms:
Maschinenbau ; Anlagenbau ; Business-to-Business-Marketing ; Akquisition ; Kundenorientierung ; Interaktionssystem
Last change:
25.02.2014
 BibTeX