User: Guest  Login
Original title:
Studiengangevaluation und -entwicklung des interdisziplinären Masterstudiengangs Ergonomie - Human Factors Engineering 
Translated title:
Evaluation and development of the interdisciplinary Master program Ergonomics - Human Factors Engineering 
Year:
2020 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät TUM School of Education 
Advisor:
Prenzel, Manfred (Prof. Dr.) 
Referee:
Prenzel, Manfred (Prof. Dr.); Bengler, Klaus (Prof. Dr.) 
Language:
de 
Subject group:
EDU Erziehungswissenschaften 
Keywords:
Studiengangentwicklung, Hochschulforschung, Ergonomie, Interessentheorie 
Translated keywords:
Ergonomics, Educational Theory of Interest, Development of Master Programs 
TUM classification:
TEC 900d 
Abstract:
In der Dissertation werden zum einen allgemeine, theoriebasierte Empfehlungen (auf Grundlage der pädagogischen Interessentheorie) für die (Weiter-) Entwicklung interdisziplinärer Studiengänge entwickelt. Zum anderen zeigt die Arbeit konkrete Ansatzpunkte für die Weiterentwicklung des Studiengangs Ergonomie – Human Factors Engineering an der TUM auf. Darüber hinaus erfolgt, auf Grundlage der Analysen und Untersuchungen der Arbeit, eine Einschätzung über die Rolle, Möglichkeiten und Grenzen des QM...    »
 
Translated abstract:
On the one hand, the dissertation develops general, theory-based recommendations (based on the educational theory of interest) for the (further) development of interdisciplinary study programs. On the other hand, the thesis shows concrete starting points for the further development of the study course Ergonomics - Human Factors Engineering at the TUM. Furthermore, based on the analyses and investigations of the dissertation, an assessment of the role, possibilities and limits of the QM-system in...    »
 
Oral examination:
04.02.2020 
File size:
5784824 bytes 
Pages:
365 
Last change:
11.05.2020