User: Guest  Login
Original title:
Automated driving in the policymaking
Original subtitle:
The productivity of the void
Translated title:
Automatisiertes Fahren in der Politikgestaltung
Translated subtitle:
Die Produktivität der Leere
Author:
Servou, Eriketti
Year:
2020
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM School of Governance
Advisor:
Maasen, Sabine (Prof. Dr.)
Referee:
Maasen, Sabine (Prof. Dr.); Kesselring, Sven (Prof. Dr.); Hannam, Kevin (Prof., Ph.D.)
Language:
en
Subject group:
SOZ Soziologie; TEC Technik, Ingenieurwissenschaften (allgemein)
TUM classification:
TEC 006d
Abstract:
During the past decade, automated driving has gained momentum in terms of its potential to transform urban mobility. Automated driving is not a ready-made technology, but a socio-technical process in the making. As such, its potentials are ambivalent and they come along with challenges, which call for new policies and regulations. These challenges have to do with it being inextricably entangled with the dynamics of different socio-technical systems, such as the system of automobility, the system...     »
Translated abstract:
In den letzten zehn Jahren hat das automatisierte Fahren hinsichtlich seines Potenzials zur Transformation der städtischen Mobilität an Dynamik gewonnen. Automatisiertes Fahren ist keine vorgefertigte Technologie, sondern ein sozio-technischer Prozess. Daher sind seine Potenziale ambivalent und mit Herausforderungen verbunden, die neue Richtlinien und Vorschriften erfordern. Diese Herausforderungen entstehen aus der untrennbaren Verbindung mit der Dynamik verschiedener sozio-technischer Systeme...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1553212
Date of submission:
17.07.2020
Oral examination:
29.09.2020
File size:
1437441 bytes
Pages:
197
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20200929-1553212-1-0
Last change:
19.01.2021
 BibTeX