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Original title:
Aktive Schwingungsisolation in Kfz-Motoraufhängungen - Systemkonfiguration und Methoden
Translated title:
Active Vibration Isolation in Automobile Engine Suspension Systems - Configuration and Methods
Author:
Paschedag, Jörg
Year:
2008
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Lohmann, Boris (Prof. Dr. habil.)
Referee:
Lohmann, Boris (Prof. Dr. habil.); Roppenecker, Günter (Prof. Dr. habil.)
Language:
de
Subject group:
MSR Meßtechnik, Steuerungs- und Regelungstechnik, Automation
Keywords:
aktive Vibrationsdämpfung, Schwingungsisolation, Motorvibrationen, Kraftfahrzeug
Translated keywords:
active noise control, vibration isolation, engine vibration, automobile
Abstract:
Diese Arbeit stellt neue Ergebnisse bezüglich der Konfiguration sowie der methodischen Umsetzung von Systemen zur aktiven Schwingungsisolation in Kfz-Motoraufhängungen mit Hilfsrahmen vor. Hierzu gehören eine ausführliche Analyse zur energiesparenden Aktorplatzierung sowie eine Konvergenzbeschreibung des bekannten Filtered-x-LMS-Algorithmus speziell für die gegebene Störanregung. Des Weiteren werden vier verschiedene Algorithmentypen der aktiven Schwingungsdämpfung auf die vorliegende Anwendung...     »
Translated abstract:
This work presents new results on the configuration and methods for the implementation of actively damped engine suspension systems that include a chassis subframe. In particular, a thorough analysis concerning the determination of effective and energy-saving arrangements of the electro-mechanical actuators in the setup is performed. Furthermore, a novel analysis of the convergence behavior of the well known filtered-X LMS algorithm, especially for the relevant excitation with multiple harmonic...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=631755
Date of submission:
31.10.2007
Oral examination:
26.02.2008
Pages:
210
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20071029-631755-1-5
Last change:
15.05.2008
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