This thesis examines how the information technology-supported use of multiple mobility services for a trip from an origin to a destination, known as smart mobility, can be realized in Germany. We examine this challenge through the meta-theoretical lens of the service-dominant logic perspective, which is further developed towards a midrange theory by complementing it with additional theories and concepts. Our empirical results provide insights into barriers and possible solutions for the realization of smart mobility in practice.
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This thesis examines how the information technology-supported use of multiple mobility services for a trip from an origin to a destination, known as smart mobility, can be realized in Germany. We examine this challenge through the meta-theoretical lens of the service-dominant logic perspective, which is further developed towards a midrange theory by complementing it with additional theories and concepts. Our empirical results provide insights into barriers and possible solutions for the realizat...
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Übersetzte Kurzfassung:
Diese Dissertation untersucht, wie in Deutschland eine intelligente Mobilität, welche als eine durch die Informationstechnologie unterstützte Nutzung von mehreren Mobilitätsdienstleistungen für eine Fahrt von einem Start- zu einem Zielort definiert ist, realisiert werden kann. Als Metatheorie wird die Service-Dominant Logic Perspective verwendet, welche durch weitere Theorien und Konzepte zu einer Theorie mittleren Reichweite weiterentwickelt wird. Unsere Ergebnisse geben Aufschluss über Barrieren und mögliche Lösungen für die Realisierung von einer intelligenten Mobilität.
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Diese Dissertation untersucht, wie in Deutschland eine intelligente Mobilität, welche als eine durch die Informationstechnologie unterstützte Nutzung von mehreren Mobilitätsdienstleistungen für eine Fahrt von einem Start- zu einem Zielort definiert ist, realisiert werden kann. Als Metatheorie wird die Service-Dominant Logic Perspective verwendet, welche durch weitere Theorien und Konzepte zu einer Theorie mittleren Reichweite weiterentwickelt wird. Unsere Ergebnisse geben Aufschluss über Barrier...
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