User: Guest  Login
Original title:
Modeling Driver Distraction
Translated title:
Modellierung der Fahrerablenkung
Author:
Krause, Michael
Year:
2017
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Bengler, Klaus (Prof. Dr.)
Referee:
Bengler, Klaus (Prof. Dr.); Baumann, Martin (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
VER Technik der Verkehrsmittel
Keywords:
Driver Distraction, In-Vehicle Information System, System Response Time, Delays, Eye Tracking, Occlusion, Driving Performance, Single Glance Duration, Total Glance Time, Tactile Detection Response Task, Total Shutter Open Time, Eyes-off-the-road, Total Task Times, Number of Glances
TUM classification:
TEC 900d
Abstract:
To assess the driver distraction potential of interfaces, empirical testing is a time consuming and costly issue in the automobile industry. For human factors engineering it would be beneficial to get a rough idea about the performance of a task in driver distraction testing before carrying out the experiments. In this thesis a prediction model is implemented and evaluated. The approach is based on measuring subtasks and storing their results in a database. From the subtask database, complete ta...     »
Translated abstract:
Um das Fahrerablenkungspotential von Interfaces zu erfassen, werden in der Automobilindustrie zeit- und kostenintensive empirische Tests durchgeführt. Für Ergonomen wäre es vorteilhaft bereits in frühen Entwicklungsphasen eine grobe Vorstellung von möglichen späteren Ergebnissen zu erhalten. In der Arbeit wird ein Prädiktionsmodell erstellt und evaluiert. Der Ansatz nutzt vermessene und gespeicherte Subtasks aus denen zur Prädiktion Aufgabenabläufe zusammengestellt werden können. Nach der Diskus...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1341249
Date of submission:
09.01.2017
Oral examination:
21.09.2017
File size:
7810606 bytes
Pages:
174
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20170921-1341249-1-2
Last change:
26.10.2017
 BibTeX