User: Guest  Login
Original title:
Eine Methode zur Bestimmung der optimalen Zellgröße für Elektrofahrzeuge
Translated title:
A method for determining the optimal battery cell size for electric vehicles
Author:
Kerler, Matthias Manuel
Year:
2019
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Lienkamp, Markus (Prof. Dr.)
Referee:
Lienkamp, Markus (Prof. Dr.); Birke, Peter (Prof. Dr.)
Language:
de
Subject group:
MAS Maschinenbau; VER Technik der Verkehrsmittel
Keywords:
optimale, Zellgröße, Lithium-Ionen, LiIon, Batteriepack, BEV, Optimierung
Translated keywords:
lithium, ion, cell, size, optimal, optimum, battery, pack, BEV, optimization
TUM classification:
VER 020d
Abstract:
In den vergangenen Jahren sind von vielen Fahrzeugherstellern erste Elektrofahrzeuge (BEV) auf den Markt gebracht worden. Insbesondere den Batteriespeicher betreffend sind von Hersteller zu Hersteller unterschiedliche Konzepte in den Fahrzeugen verwirklicht. Die Unterschiede betreffen bereits das kleinste Element, die Batteriezelle. Eine in dieser Arbeit entwickelte Methode soll unter Berücksichtigung mehrerer Aspekte bei der Auswahl der optimalen Zelle unterstützen. Abschließend wird die Method...     »
Translated abstract:
In recent years, many vehicle manufacturers have launched their first electric vehicles (BEV) on the market. Especially with regard to battery storage, different concepts have been implemented in these vehicles that vary from manufacturer to manufacturer. These variations affect even the smallest element, the battery cell. A method developed in this thesis is intended to support the selection of the optimal cell, taking several aspects into account. In closing, the methodology is proven on three...     »
Series:
Ingenieurwissenschaften
ISBN:
978-3-8439-3948-5
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1437123
Date of submission:
30.04.2018
Oral examination:
15.01.2019
Last change:
17.05.2019
 BibTeX