traffic signal control, connected transportation systems, cooperative systems, model predictive control
TUM classification:
BAU 850d; BAU 875d
Abstract:
In der vorliegenden Arbeit wird ein neuartiges Lichtsignalsteuerungsverfahren für vernetzte Verkehrssysteme vorgestellt. Das Verfahren zielt darauf ab, die Daten vernetzter Fahrzeuge als Entscheidungsgrundlage für die Lichtsignalsteuerung zu nutzen und Geschwindigkeitshinweise an Fahrzeuge zu übermitteln. Es wird eine vollständige Integration der Fahrzeuge in den Regelkreis angestrebt, womit eine größtmögliche Ausnutzung des Potentials vernetzter Verkehrssysteme am Beispiel der Lichtsignalsteuerung erzielt werden soll. Hierzu wird eine modellprädiktive Regelung erstellt, welcher ein mikroskopisches Verkehrsflussmodell zugrunde liegt.
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In der vorliegenden Arbeit wird ein neuartiges Lichtsignalsteuerungsverfahren für vernetzte Verkehrssysteme vorgestellt. Das Verfahren zielt darauf ab, die Daten vernetzter Fahrzeuge als Entscheidungsgrundlage für die Lichtsignalsteuerung zu nutzen und Geschwindigkeitshinweise an Fahrzeuge zu übermitteln. Es wird eine vollständige Integration der Fahrzeuge in den Regelkreis angestrebt, womit eine größtmögliche Ausnutzung des Potentials vernetzter Verkehrssysteme am Beispiel der Lichtsignalsteuer...
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Translated abstract:
An innovative traffic signal control for connected transportation systems is presented in this thesis. The developed technique aims to use the data stemming from connected vehicles as a basis for control decisions while simultaneously influencing the vehicles’ behavior by means of a speed advisory system. The goal of the developed cooperative signal control is the exploitation of the full potential of connected transportation systems, which is achieved by a full integration of vehicles in the control loop. This integration is facilitated by using model predictive control in combination with a microscopic traffic flow model.
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An innovative traffic signal control for connected transportation systems is presented in this thesis. The developed technique aims to use the data stemming from connected vehicles as a basis for control decisions while simultaneously influencing the vehicles’ behavior by means of a speed advisory system. The goal of the developed cooperative signal control is the exploitation of the full potential of connected transportation systems, which is achieved by a full integration of vehicles in the co...
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