Holzapfel, Florian (Prof. Dr.); Schulte, Axel (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
VER Technik der Verkehrsmittel
TUM classification:
VER 500d
Abstract:
A novel reference model based flight control architecture with protections enables a decoupling of closed loop dynamics specification from controller design. Decoupling is facilitated by designing a reference model based on functional and handling qualities requirements. New protection algorithms using dynamic inversion and phase plane limitations are applied to the reference model, assisting non-conservative full envelope exploitation. A tracking controller is designed to keep the closed-loop dynamics within tight bounds around the specified reference behavior.
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A novel reference model based flight control architecture with protections enables a decoupling of closed loop dynamics specification from controller design. Decoupling is facilitated by designing a reference model based on functional and handling qualities requirements. New protection algorithms using dynamic inversion and phase plane limitations are applied to the reference model, assisting non-conservative full envelope exploitation. A tracking controller is designed to keep the closed-loop d...
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Translated abstract:
Dank einer neuen, vorgabemodellbasierten Flugregelungsarchitektur mit Schutzmechanismen kann die Vorgabe der Wunschdynamik von der Reglerentwicklung etntkoppelt werden. Die Entkopplung wird durch die Umsetzung eines von Flugeigenschafts- und funktionalen Anforderungen getriebenen Referenzmodells erleichtert. Innovative Schutzmechanismen basierend auf dynamischer Inversion und Phasenebenenbeschränkungen erlauben im Referenzmodell eine nichtkonservative Ausnutzung des gesamten Flubereiches. Die Dynamik des geschlossenen Regelkreises wird über einen Folgeregler nahe am Referenzverhalten gehalten.
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Dank einer neuen, vorgabemodellbasierten Flugregelungsarchitektur mit Schutzmechanismen kann die Vorgabe der Wunschdynamik von der Reglerentwicklung etntkoppelt werden. Die Entkopplung wird durch die Umsetzung eines von Flugeigenschafts- und funktionalen Anforderungen getriebenen Referenzmodells erleichtert. Innovative Schutzmechanismen basierend auf dynamischer Inversion und Phasenebenenbeschränkungen erlauben im Referenzmodell eine nichtkonservative Ausnutzung des gesamten Flubereiches. Die Dy...
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