This doctoral thesis examined Education Outside the Classroom (EOtC), i.e. regular compulsory school and curriculum-based education in a natural or cultural setting outside the school building. First, a systematic literature review showed that EOtC can have a positive impact on students in terms of social, academic, physical and psychological factors. Second, a longitudinal quasi-experimental pilot study revealed higher physical activity (PA) levels for EOtC-students in comparison to a regular class control group. Further, students’ light PA was positively associated with their cortisol regulation during EOtC.
«
This doctoral thesis examined Education Outside the Classroom (EOtC), i.e. regular compulsory school and curriculum-based education in a natural or cultural setting outside the school building. First, a systematic literature review showed that EOtC can have a positive impact on students in terms of social, academic, physical and psychological factors. Second, a longitudinal quasi-experimental pilot study revealed higher physical activity (PA) levels for EOtC-students in comparison to a regular c...
»
Übersetzte Kurzfassung:
In dieser Doktorarbeit zeigte eine systematische Literaturübersicht, dass sich regulärer und lehrplanbasierter Draußenunterricht positiv auf SchülerInnen bezüglich sozialer, akademischer, physischer und psychischer Faktoren auswirken kann. Die Ergebnisse einer anschließenden quasi-experimentellen Pilotstudie deuteten auf einen positiven Zusammenhang zwischen leichter körperlicher Aktivität und Cortisolregulation im Draußenunterricht als auch auf ein höheres Maß an körperlicher Aktivität für SchülerInnen während des Draußenunterrichts im Vergleich zur Kontrollgruppe im Regelunterricht hin.
«
In dieser Doktorarbeit zeigte eine systematische Literaturübersicht, dass sich regulärer und lehrplanbasierter Draußenunterricht positiv auf SchülerInnen bezüglich sozialer, akademischer, physischer und psychischer Faktoren auswirken kann. Die Ergebnisse einer anschließenden quasi-experimentellen Pilotstudie deuteten auf einen positiven Zusammenhang zwischen leichter körperlicher Aktivität und Cortisolregulation im Draußenunterricht als auch auf ein höheres Maß an körperlicher Aktivität für Schü...
»