User: Guest  Login
Original title:
Let’s Focus on our Students
Original subtitle:
Personal Characteristics Determining Student Motivation in Physical Education
Translated title:
SchülerInnen im Fokus
Translated subtitle:
Die Person von SchülerInnen als Determinante der Schülermotivation im Sportunterricht
Author:
Kirch, Alina Sarah
Year:
2021
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Sport- und Gesundheitswissenschaften
Advisor:
Mess, Filip (Prof. Dr.)
Referee:
Mess, Filip (Prof. Dr.); Kuhn, Peter (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
SPO Sport
Keywords:
Students, Physical Education, Personality, Personal Characteristics, Motivation
Translated keywords:
Schüler, Sportunterricht, Persönlichkeit, Charakteristika, Person, Motivation
TUM classification:
SPO 613
Abstract:
The dissertation thesis aims to describe students in PE comprehensively. Students’ personality as part of their personal characteristics is considered in a scoping review. The review provides basis for the design of the subsequent empirical study, which analyzes the expression of general and sports-specific student characteristics in the PE context. On a subordinate level, the thesis in comparable manner analyzes PE teachers. Findings are discussed in terms of their contribution to the research...     »
Translated abstract:
Die Dissertation zielt darauf ab, Schüler im Sportunterricht umfassend zu beschreiben. Ein Scoping Review zur Schülerpersönlichkeit im Sportunterricht dient zur Forschungsübersicht und liefert die Grundlage der empirischen Studie zu allgemeinen und sportspezifischen Schülercharakteristika im Sportunterricht. Als Nebenziel analysiert die Dissertation in vergleichbarer Weise die Charakteristika von Sportlehrkräften. Die Ergebnisse werden in Hinblick auf ihren Beitrag zum Forschungsgebiet sowie ihr...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1591971
Date of submission:
25.01.2021
Oral examination:
06.07.2021
File size:
9787492 bytes
Pages:
163
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20210706-1591971-1-4
Last change:
26.07.2021
 BibTeX