The relationship of teachers’ multidimensional autonomy support in physical education and students’ leisure-time physical activity mediated by cognitive appraisals and achievement emotions
Translated title:
Kognitive Appraisals und Leistungsemotionen als Mediatoren des Zusammenhangs zwischen mehrdimensionaler Autonomieunterstützung durch die Lehrkraft im Sportunterricht und körperlicher Aktivität von Schülern und Schülerinnen in der Freizeit
Based on the control-value theory, this doctoral thesis examines the relationship between teachers’ multidimensional autonomy support (MAS) in physical education (PE) and leisure-time physical activity (LTPA) in a sample of adolescents with low socioeconomic status. For this purpose, a scale assessing MAS is translated into German and validated. In a second step, a mediation analysis examines whether the relation between MAS and LTPA is mediated by students’ control-value appraisals and their emotions during PE. The results are discussed both on a theoretical and practical level.
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Based on the control-value theory, this doctoral thesis examines the relationship between teachers’ multidimensional autonomy support (MAS) in physical education (PE) and leisure-time physical activity (LTPA) in a sample of adolescents with low socioeconomic status. For this purpose, a scale assessing MAS is translated into German and validated. In a second step, a mediation analysis examines whether the relation between MAS and LTPA is mediated by students’ control-value appraisals and their em...
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Translated abstract:
Basierend auf der Kontroll-Wert-Theorie untersucht diese Doktorarbeit den Zusammenhang zwischen der mehrdimensionalen Autonomieunterstützung (MAU) durch die Lehrkraft im Sportunterricht (SU) und der körperlichen Aktivität (KA) in der Freizeit in einer Stichprobe von Jugendlichen mit niedrigem sozioökonomischen Status. Dafür wird zunächst eine Skala zur Erfassung des MAU ins Deutsche übersetzt und validiert, um in einem zweiten Schritt eine Mediationsanalyse zu präsentieren, die untersucht, inwieweit die Appraisals Kontrolle und Wert sowie die Emotionen im SU den Zusammenhang zwischen MAU und KA in der Freizeit vermitteln. Die Ergebnisse werden sowohl auf theoretischer als auch praktischer Ebene diskutiert.
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Basierend auf der Kontroll-Wert-Theorie untersucht diese Doktorarbeit den Zusammenhang zwischen der mehrdimensionalen Autonomieunterstützung (MAU) durch die Lehrkraft im Sportunterricht (SU) und der körperlichen Aktivität (KA) in der Freizeit in einer Stichprobe von Jugendlichen mit niedrigem sozioökonomischen Status. Dafür wird zunächst eine Skala zur Erfassung des MAU ins Deutsche übersetzt und validiert, um in einem zweiten Schritt eine Mediationsanalyse zu präsentieren, die untersucht, inwie...
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