User: Guest  Login
More Searchfields
Simple search
Original title:
Neue Arbeit auf dem Land.
Original subtitle:
Chancen für ländliche Regionen, verlassene Dorfkerne und eine Umverteilung von Arbeit im Raum
Translated title:
New Work in Rural Regions
Translated subtitle:
Opportunities for Rural Regions, Abandoned Village Centers and a Redistribution of Work in Space
Author:
Hölzel, Marco
Year:
2024
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM School of Engineering and Design
Institution:
Bodenordnung und Landentwicklung (Prof. de Vries)
Advisor:
de Vries, Walter Timo (Prof. Dr.)
Referee:
de Vries, Walter Timo (Prof. Dr.); Thiemann, Karl-Heinz (Prof. Dr.)
Language:
de
Subject group:
RPL Raumplanung, Raumordnung
Keywords:
New Work; Neue Arbeit; Ländlicher Raum; Stadtplanung; Ortsplanung; Raumplanung; Donut-Effekt; rural development; Coworking; Co-Working; Coworking Space; Wohnortwahl; Pendeln; commute; Lebendigkeit; Ortskern; Dorfkern; Öffentlicher Raum; Präsenz; public space; Innenstadt
Translated keywords:
New work; coworking; co-working; rural areas; village development; city centre; rural development; coworking space
TUM classification:
RPL 841; RPL 700
Abstract:
Diese Arbeit untersucht Standorteigenschaften, Nutzerpräferenzen und Synergiepotentiale von Orten Neuer Arbeit – Coworking Spaces – mit umgebenden Nutzungen. Weitere Forschungsgegenstände sind Perspektiven, Politiken und Programme von Ministerien auf bzw. für Coworking Spaces. Neue Formen der Arbeit in Coworking Spaces bieten für Kommunen in ländlichen Räumen die Chance Menschen zurückzugewinnen, somit Steuereinnahmen zu steigern und Lebendigkeit im öffentlichen Räumen auszubauen. Dies kann auch...     »
Translated abstract:
This thesis examines location characteristics, user preferences and synergy potentials of places of new work - coworking spaces - with surrounding uses. Further research topics are perspectives, policies and programs of ministries on or for coworking spaces. New forms of work in coworking spaces offer municipalities in rural areas the opportunity to win people back, thus increasing tax revenues and expanding vitality in public spaces. This can also counteract the donut effect.
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1738457
Date of submission:
15.04.2024
Oral examination:
27.06.2024
File size:
7936587 bytes
Pages:
232
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20240627-1738457-1-3
Last change:
23.08.2024
 BibTeX