This dissertation project aims to deconstruct the active learning strategies employed by 5- to -7-year-old children, and adults, in order to identify potential sources of developmental change. I show that the hypothesis space can change during a task, and that sampling strategies can be transferred between tasks. These studies provide important insights into how computational processes affect the implementation of active learning strategies and how developmental changes in these processes may impact children's strategies.
«
This dissertation project aims to deconstruct the active learning strategies employed by 5- to -7-year-old children, and adults, in order to identify potential sources of developmental change. I show that the hypothesis space can change during a task, and that sampling strategies can be transferred between tasks. These studies provide important insights into how computational processes affect the implementation of active learning strategies and how developmental changes in these processes may im...
»
Translated abstract:
Diese Dissertation zielt darauf ab, die aktiven Lernstrategien von 5- bis 7-jährigen Kindern und Erwachsenen zu dekonstruieren, um mögliche Ursachen für Entwicklungsänderungen zu identifizieren. Ich zeige, dass sich der Hypothesenraum während einer Aufgabe ändern kann und dass Stichprobenstrategien zwischen Aufgaben übertragen werden können. Diese Studien liefern wichtige Erkenntnisse darüber, wie sich diese Elemente des Lernprozess auf die Umsetzung aktiver Lernstrategien auswirken und wie sich Entwicklungsänderungen in diesen Prozessen auf die Strategien von Kindern auswirken können.
«
Diese Dissertation zielt darauf ab, die aktiven Lernstrategien von 5- bis 7-jährigen Kindern und Erwachsenen zu dekonstruieren, um mögliche Ursachen für Entwicklungsänderungen zu identifizieren. Ich zeige, dass sich der Hypothesenraum während einer Aufgabe ändern kann und dass Stichprobenstrategien zwischen Aufgaben übertragen werden können. Diese Studien liefern wichtige Erkenntnisse darüber, wie sich diese Elemente des Lernprozess auf die Umsetzung aktiver Lernstrategien auswirken und wie sich...
»