Here, we dissect two Kinesin-2 motors - the heterotrimeric KIF3A/B/KAP and the homodimeric OSM-3 - and their regulation. While the OSM-3 motor is autoinhibited by the binding of their tail to their head domains if no cargo is bound, the KIF3A/B/KAP is lacking this classic autoinhibition mechanism. Instead, the two tails are necessary for the binding of the KAP subunit and the full runlength of the motor, respectively, while the processivity of the motor is diminished, when the head domains are dephosphorylated. This shows in vitro how these motors adapted their diverse domains to their respective functions .
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Here, we dissect two Kinesin-2 motors - the heterotrimeric KIF3A/B/KAP and the homodimeric OSM-3 - and their regulation. While the OSM-3 motor is autoinhibited by the binding of their tail to their head domains if no cargo is bound, the KIF3A/B/KAP is lacking this classic autoinhibition mechanism. Instead, the two tails are necessary for the binding of the KAP subunit and the full runlength of the motor, respectively, while the processivity of the motor is diminished, when the head domains are d...
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Translated abstract:
Hier analysieren wir zwei Kinesin-2-Motoren - den heterotrimeren KIF3A/B/KAP und den homodimeren OSM-3 - und ihre Regulation. Während der OSM-3-Motor durch die Bindung seines Schwanz- an seinen Kopfbereich autoinhibiert wird, wenn keine Fracht gebunden ist, fehlt dem KIF3A/B/KAP dieser klassische Autoinhibitionsmechanismus. Stattdessen sind die beiden Schwänze für die Bindung der KAP-Untereinheit bzw. für die volle Lauflänge des Motors notwendig, während die Progressivität des Motors vermindert wird, wenn die Kopfdomänen dephosphoryliert werden. Dies zeigt in vitro, wie diese Motoren ihre verschiedenen Domänen an ihre jeweiligen Funktionen angepasst haben.
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Hier analysieren wir zwei Kinesin-2-Motoren - den heterotrimeren KIF3A/B/KAP und den homodimeren OSM-3 - und ihre Regulation. Während der OSM-3-Motor durch die Bindung seines Schwanz- an seinen Kopfbereich autoinhibiert wird, wenn keine Fracht gebunden ist, fehlt dem KIF3A/B/KAP dieser klassische Autoinhibitionsmechanismus. Stattdessen sind die beiden Schwänze für die Bindung der KAP-Untereinheit bzw. für die volle Lauflänge des Motors notwendig, während die Progressivität des Motors vermindert...
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