Die chirurgische Therapie der funktionellen Mitralklappeninsuffizienz: Langzeitdaten nach Mitralklappenrekonstruktion oder Mitralklappenersatz
Translated title:
The surgical treatment of functional mitral valve insufficiency: Long-term data after mitral valve reconstruction or mitral valve replacement
Author:
Mayr, Antonia Anna Ruth
Year:
2024
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM School of Medicine and Health
Institution:
Klinik für Herz- und Gefäßchirurgie (DHM) (Prof. Lange)
Advisor:
Günzinger, Ralf (Prof. Dr.)
Referee:
Günzinger, Ralf (Prof. Dr.); Pache, Jürgen (Prof. Dr.)
Language:
de
Subject group:
MED Medizin
TUM classification:
MED 410
Abstract:
In der Studie wurden Patienten nach Mitralklappenersatz bzw. Mitralklappenrekonstruktion bei funktioneller Mitralklappeninsuffizienz untersucht. Die Analyse erfolgte getrennt anhand des Pathomechanismus. Es zeigte sich, dass bei Patienten unter 65 Jahren mit ischämischer Mitralklappeninsuffizienz die Mitralklappenrekonstruktion besser für das Langzeitüberleben ist, insbesondere bei eingeschränkter linksventrikulärer Funktion und vergrößertem enddiastolischen Diameter. Bei Patienten mit nicht-ischämischer Genese waren die Verfahren gleichwertig.
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In der Studie wurden Patienten nach Mitralklappenersatz bzw. Mitralklappenrekonstruktion bei funktioneller Mitralklappeninsuffizienz untersucht. Die Analyse erfolgte getrennt anhand des Pathomechanismus. Es zeigte sich, dass bei Patienten unter 65 Jahren mit ischämischer Mitralklappeninsuffizienz die Mitralklappenrekonstruktion besser für das Langzeitüberleben ist, insbesondere bei eingeschränkter linksventrikulärer Funktion und vergrößertem enddiastolischen Diameter. Bei Patienten mit nicht-isc...
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Translated abstract:
In the study patients who underwent mitral valve replacement or reconstruction for functional mitral valve insufficiency were analyzed. Thereby a separate analysis was performed based on the pathomechanism. It has been shown that for patients under the age of 65 with ischemic mitral valve insufficiency mitral valve reconstruction was better for long-term survival especially in the presence of impaired left ventricular function and increased end-diastolic diameter. Concerning patients with non-ischemic functional mital valve insufficiency both procedures were equivalent.
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In the study patients who underwent mitral valve replacement or reconstruction for functional mitral valve insufficiency were analyzed. Thereby a separate analysis was performed based on the pathomechanism. It has been shown that for patients under the age of 65 with ischemic mitral valve insufficiency mitral valve reconstruction was better for long-term survival especially in the presence of impaired left ventricular function and increased end-diastolic diameter. Concerning patients with non-is...
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