Novotny, Alexander (Prof. Dr.); Friess, Helmut (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
MED Medizin
Keywords:
AEG II, Gastrectomy, Oesophagectomy
Translated keywords:
AEG II, onkologische Resektion, oesophageale Resektion, Gastrektomie
TUM classification:
MED 510d
Abstract:
It is still not clear whether subtotal esophagectomy and gastric-tube reconstruction via a right thoracoabdominal approach (RTA) or extended gastrectomy through a transhiatal-abdominal approach (TH) is the favorable surgical technique for surgical treatment of carcinomas of the cardia (EJA). We compared survival data of patients undergoing RTA or TH for EJA at our clinic between 2000 and 2013: no significant difference between the two procedures was detected regarding overall- survival (OS) and disease-free survival (DFS) in both cohorts.
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It is still not clear whether subtotal esophagectomy and gastric-tube reconstruction via a right thoracoabdominal approach (RTA) or extended gastrectomy through a transhiatal-abdominal approach (TH) is the favorable surgical technique for surgical treatment of carcinomas of the cardia (EJA). We compared survival data of patients undergoing RTA or TH for EJA at our clinic between 2000 and 2013: no significant difference between the two procedures was detected regarding overall- survival (OS) and...
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Translated abstract:
Es ist bis dato unklar, ob die abdominothorakale Resektion im Sinne eines Zweihöhleneingriffes oder die transhiatal erweiterten Gastrektomie (TH) über eine rein abdominellen Zugang die zu bevorzugen Operationstechnik für Kardiakarzinom (AEG II) darstellt. Die vorliegende Studie vergleicht die onkologischen Ergebnisse aller Patienten, die mit dem einen oder anderen Verfahren zwischen 2000 und 2013 in unserem Zentrum behandelt wurden. Hierbei konnte kein signifikanter Unterschied bezüglich des Gesamt- und Rezidivfreien Überlebens festgestellt werden.
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Es ist bis dato unklar, ob die abdominothorakale Resektion im Sinne eines Zweihöhleneingriffes oder die transhiatal erweiterten Gastrektomie (TH) über eine rein abdominellen Zugang die zu bevorzugen Operationstechnik für Kardiakarzinom (AEG II) darstellt. Die vorliegende Studie vergleicht die onkologischen Ergebnisse aller Patienten, die mit dem einen oder anderen Verfahren zwischen 2000 und 2013 in unserem Zentrum behandelt wurden. Hierbei konnte kein signifikanter Unterschied bezüglich des Ges...
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