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Original title:
Optimal Control Based Clearance of Flight Control Laws
Translated title:
Optimalsteuerungsbasiertes Testen von Flugregelungssystemen
Author:
Diepolder, Johannes Wolfgang Maximilian
Year:
2021
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Luftfahrt, Raumfahrt und Geodäsie
Advisor:
Holzapfel, Florian (Prof. Dr.)
Referee:
Holzapfel, Florian (Prof. Dr.); Ben-Asher, Joseph Z. (Prof., Ph.D.)
Language:
en
Subject group:
MAS Maschinenbau
TUM classification:
VER 500d
Abstract:
The application of optimal control theory for flight control law clearance is investigated. The main concept for the approaches investigated in this thesis is the formulation of the clearance problem as a parameter-dependent, state constrained, optimal control problem. In this context, a classification scheme based on the well-known categorization for aircraft pilot in the loop oscillations is proposed for different model alternatives (linear, quasi-linear, nonlinear).
Translated abstract:
Diese Arbeit befasst sich mit der Anwendung von Optimalsteuerungsmethoden für das Testen von Flugregelungssystemen. Die grundlegende Modellierungsstrategie ist hierbei eine Formulierung des Problems als parameterabhängiges Optimalsteuerungsproblem mit reinen Zustandsbeschränkungen. Basierend auf einem bestehenden Klassifizierungsschema für piloteninduzierte Oszillationen werden die entwickelten Methoden in ein Klassifizierungsschema (linear, quasi-linear, nichtlinear) eingebettet.
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1576216
Date of submission:
30.09.2020
Oral examination:
18.03.2021
File size:
23193454 bytes
Pages:
341
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20210318-1576216-1-2
Last change:
18.06.2021
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