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Original title:
Design for Automation – The Steering Wheel in Highly Automated Cars
Translated title:
Design für Automatisierung – Das Lenkrad in hochautomatisierten Fahrzeugen
Author:
Kerschbaum, Philipp Johannes
Year:
2018
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Bengler, Klaus (Prof. Dr.)
Referee:
Bengler, Klaus (Prof. Dr.); Hermsdörfer, Joachim (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
MAS Maschinenbau
Keywords:
Automation, Steering wheel, Design, Conditional automation, Transformation
Translated keywords:
Automation, Lenkrad, Design, Hochautomatisiertes Fahren, Transformation
TUM classification:
MAS 000d
Abstract:
Conditional automation in vehicles requires the steering wheel to support three different tasks: the manual driving task, non-driving related tasks during automated driving and the transition task between the driving modes. In this context, various approaches are investigated regarding the appropriate design of the steering wheel. For evaluation of the prototype concepts, user studies in driving simulators and in real driving conditions are presented. In these studies, especially the motoric beh...     »
Translated abstract:
Das Lenkrad in hochautomatisierten Fahrzeugen muss drei verschiedene Tätigkeiten des Fahrers unterstützen: den manuellen Fahrmodus, fahrfremde Tätigkeiten während der automatisierten Fahrt und auch die Transition zwischen diesen Zuständen. In diesem Kontext werden verschiedene Ansätze untersucht, das Lenkrad optimal zu gestalten. Zur Evaluation von entsprechenden Konzepten sind Nutzerstudien in Simulator und realen Bedingungen beschrieben. Als Messgröße wird insbesondere das motorische Verhalten...     »
ISBN:
978-3-8439-3751-1
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1356752
Date of submission:
27.06.2017
Oral examination:
23.01.2018
Last change:
24.10.2018
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