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Original title:
Numerische Simulation der Zündung und Verbrennung von mit Diesel pilotierten Erdgasstrahlen
Translated title:
Numerical simulation of ignition and combustion of natural gas jets piloted by Diesel
Author:
Jud, Michael
Year:
2019
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Sattelmayer, Thomas (Prof. Dr.)
Referee:
Sattelmayer, Thomas (Prof. Dr.); Boulouchos, Konstantinos (Prof. Dr.)
Language:
de
Subject group:
MAS Maschinenbau; VER Technik der Verkehrsmittel
TUM classification:
MTA 600d; CIT 280d; ERG 420d
Abstract:
Die Hochdruck-Direkteinblasung von Erdgas mit Diesel-Pilotzündung hat das Potenzial, den Methanschlupf von Gasmotoren zu minimieren. Diese Arbeit verfolgt das Ziel, ein Simulationsmodell auf Basis detaillierter Chemie zur Vorhersage der Zündung und Verbrennung von Erdgasstrahlen zu entwickeln, zu validieren und anzuwenden. Die Auswahl der benötigten Reaktionskinetik erfolgt auf Basis experimenteller und numerischer Untersuchungen an einer schnellen Kompressions-Expansionsmaschine. Die Eignung de...     »
Translated abstract:
High-pressure direct injection of natural gas with diesel pilot ignition has the potential to minimize the methane slip of gas engines. The aim of this work is to develop, validate and apply a simulation model based on detailed chemistry for predicting the ignition and combustion of natural gas jets. The required reaction kinetics are selected on the basis of experimental and numerical investigations on a rapid compression-expansion machine. The suitability of the numerical model for predicting...     »
ISBN:
978-3-8439-4354-3
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1483749
Date of submission:
25.04.2019
Oral examination:
23.09.2019
Last change:
05.06.2020
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