This thesis investigates the relevance of individual differences in the driver’s interaction with automation with a focus on take-over situations in five studies. The thesis is publication based and comprises one literature review and four driving simulator studies. The results demonstrate that individual differences among drivers can crucially influence their interaction with automation, which in turn can have a critical impact on safety. The heterogeneity of the results underlines the importance of taking individual differences into account and highlights the relevance of a driver-centered perspective in automation design.
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This thesis investigates the relevance of individual differences in the driver’s interaction with automation with a focus on take-over situations in five studies. The thesis is publication based and comprises one literature review and four driving simulator studies. The results demonstrate that individual differences among drivers can crucially influence their interaction with automation, which in turn can have a critical impact on safety. The heterogeneity of the results underlines the importan...
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Translated abstract:
In dieser Dissertation wurden in fünf Studien individuelle Unterschiede in der Interaktion eines Fahrers mit einer Fahrzeugautomation mit einem Fokus auf Übernahmesituationen untersucht. Die Dissertation ist publikationsbasiert und besteht aus einer Literaturrecherche und vier Fahrsimulatorstudien. Die Ergebnisse zeigen, dass individuelle Unterschiede die Interaktion mit einer Automation wesentlich beeinflussen, was sicherheitskritische Folgen nach sich ziehen kann. Die Heterogenität der Ergebnisse unterstreicht die Notwendigkeit, individuelle Unterschiede zu beachten, und verdeutlicht die Relevanz einer fahrerzentrierten Perspektive in der Gestaltung einer Fahrzeugautomation.
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In dieser Dissertation wurden in fünf Studien individuelle Unterschiede in der Interaktion eines Fahrers mit einer Fahrzeugautomation mit einem Fokus auf Übernahmesituationen untersucht. Die Dissertation ist publikationsbasiert und besteht aus einer Literaturrecherche und vier Fahrsimulatorstudien. Die Ergebnisse zeigen, dass individuelle Unterschiede die Interaktion mit einer Automation wesentlich beeinflussen, was sicherheitskritische Folgen nach sich ziehen kann. Die Heterogenität der Ergebni...
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