User: Guest  Login
Original title:
Lernbegleitung in medizinisch fallbasierten Seminaren: Eine Videoanalyse
Translated title:
Learning support in medical CBL seminars: a videoanalysis
Author:
Pfurtscheller, Theresa
Year:
2022
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Medizin
Advisor:
Berberat, Pascal (Prof. Dr.)
Referee:
Berberat, Pascal (Prof. Dr.); Grimmer, Timo (Prof. Dr.)
Language:
de
Subject group:
MED Medizin
Keywords:
Fallbasierte Lehre, Lernbegleitung, Prozessorientierte Lernbegleitung, Medizindidkatik
Translated keywords:
Case-based learning, process oriented teaching, medical education
TUM classification:
MED 260; EDU 755
Abstract:
Diese Dissertation beschäftigt sich mit der Umsetzung von prozessorientierter Lernbegleitung in medizinisch fallbasierten Seminaren. Es wurden 32 Seminare an der Fakultät für Medizin der TUM videographiert und anschließend mit Hilfe eines Kategoriensystems kodiert. Diese Daten wurden anschließend quantitativ ausgewertet, um die Art der Lernbegleitung zu erfassen und Zusammenhänge zwischen dieser und tiefergehenden Denkprozessen bei Studierenden zu untersuchen.
Translated abstract:
This work focuses on the implementation of process-oriented teaching in medical case-based-learning seminars. 32 seminars were recorded at the faculty for medicine of the TUM and coded using specifically designed categories. Subsequently the data was quantitatively analysed in order to capture the most common type of learning support and search for relations between the kind of learning support given by teachers and deeper understanding in learners.
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1610101
Date of submission:
13.07.2021
Oral examination:
07.02.2022
File size:
2075378 bytes
Pages:
125
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20220207-1610101-1-1
Last change:
08.03.2022
 BibTeX