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Original title:
The Effectiveness and Effects of Collaboration among Teachers in German Schools
Translated title:
Die Wirsamkeit und Auswirkungen von Kooperationen zwischen Lehrkräften an deutschen Schulen
Author:
Mora-Ruano, Julio Gregorio
Year:
2021
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät TUM School of Education
Advisor:
Wittmann, Eveline (Prof. Dr.)
Referee:
Wittmann, Eveline (Prof. Dr.); Lewalter, Doris (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
EDU Erziehungswissenschaften
TUM classification:
EDU 440
Abstract:
In this dissertation was investigated the influence of teacher collaboration (TC) on student achievement (SA). This was carried out through three publications. Publication (A) analyzed its frequency and the differences among school type and gender of the teachers, publication (B) its relationship with SA, and publication (C) its role as mediator between principal leadership and SA. Findings show the complexity of TC when studied as a construct with several forms, its positive role for SA and the...     »
Translated abstract:
In dieser Dissertation wurde untersucht, welchen Einfluss die Lehrerkooperation (TC) auf die Schülerleistungen (SA) hat. Dies geschah anhand von drei Publikationen. Publikation (A) analysierte ihre Häufigkeit und die Unterschiede zwischen Schultyp und Geschlecht der Lehrer, Publikation (B) ihre Beziehung zu SA und Publikation (C) ihre Rolle als Mediator zwischen Schulleiterführung und SA. Die Ergebnisse verdeutlichen die zugrundeliegende Komplexität der TC, ihre positive Rolle für die SA sowie d...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1609763
Date of submission:
03.05.2021
Oral examination:
14.07.2021
File size:
405448 bytes
Pages:
49
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20210714-1609763-1-1
Last change:
02.09.2021
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