Professional development, selevtion process, feedback, team work, autonomy, fear
Abstract:
Dank der wachsenden Einsicht zur Bedeutung von Lehrkräften auf die Unterrichtsqualität begann die Forschung zur Personalentwicklung im Bildungskontext in den 90er Jahren, allerdings in Deutschland reduziert auf personenbezogene Maßnahmen, was einen großen Komplex von wissenschaftlich als wirkungsvoll eingestuften Maßnahmen außer Acht lässt. In dieser Arbeit wurde in einer qualitativen Erhebung ermittelt, welche Instrumente der Personalentwicklung im weiten Sinne erfolgversprechend erscheinen und weiterer Forschung bedürfen.
«
Dank der wachsenden Einsicht zur Bedeutung von Lehrkräften auf die Unterrichtsqualität begann die Forschung zur Personalentwicklung im Bildungskontext in den 90er Jahren, allerdings in Deutschland reduziert auf personenbezogene Maßnahmen, was einen großen Komplex von wissenschaftlich als wirkungsvoll eingestuften Maßnahmen außer Acht lässt. In dieser Arbeit wurde in einer qualitativen Erhebung ermittelt, welche Instrumente der Personalentwicklung im weiten Sinne erfolgversprechend erscheinen und...
»
Translated abstract:
As awareness about the significance of teacher quality for the quality of education rose, the body of scientific research and literature on HR in education grew from the early 90s focused however in Germany on the individual level. Organisational measures have been widely excluded from consideration what does not correspond to the significance attributed in scientific research and management literature. In this study the effect and availability of a wide range of instruments for personal development in Bavarian schools were questioned in a case study approach for the identification of future focus in respective research.
«
As awareness about the significance of teacher quality for the quality of education rose, the body of scientific research and literature on HR in education grew from the early 90s focused however in Germany on the individual level. Organisational measures have been widely excluded from consideration what does not correspond to the significance attributed in scientific research and management literature. In this study the effect and availability of a wide range of instruments for personal develop...
»